tirsdag 8. april 2008

Avkjøringstillatelse..

Jeg var i kommunen igår og fikk kopiert en hel del papirer som følger gnr. og bnr. Papirene vår nå forsåvidt greie de, men det jeg bet meg merke i var en liten gul lapp fra 2001 hvor det sto at det ikke var gitt godkjenning fra landbruksmyndighetene, og at det ikke var gitt avkjøringstillatelse.. Tomta ble skilt ut i 1999, og etter at den ble fradelt så skjedde det ikke noe mere på tomta. Det var derfor jeg stusset på at den var fra 2001. Så jeg spurte dama i skranken, og hun visste ikke, så da fikk jeg tlf. nummeret til han som hadde skrevet den. Jeg ringte han i dag, og da skulle han sjekke det ut for meg. Han ringte opp igjen og kunne ikke egentlig gi meg noe godt svar, men de skulle ha møte i kommunen imorgen, så da skulle han ringe meg opp igjen og gi meg beskjed på hvordan "ståa" er. Er litt spent på hva han kommer frem til, fordi det betyr at vi kanskje må endre på planene for innkjøring, og i tillegg få tinglyst en vegrett på naboeiendommen. Tror ikke det skulle være noe problem, men er jo veldig greit å vite hvor vi får lov å kjøre av veien hen når vi skal prøve å tegne et situasjonskart. I tillegg så må vi jo isåfall få lagd en avtale som "naboen" må skrive under på og få tinglyst den ved overtagelse av tomta. Hmm.. Håper de kommer frem til noe lurt i kommunen imorgen:) Ble jo litt skeptisk med tanke på at det sto noe om at det ikke var godkjent fra landbruksmyndighetene også, men vi får vente å se til imorgen. Ellers så har jeg funnet mange fine baderomsinnredninger til snille priser på http://www.badeeksperten.no/. Vi kommer også til å ha slike panelplater på veggene nesten overalt også. Synes det er kjempefint, samt at det er forholdsvis enkelt å montere (tror jeg da). Vet ikke helt hvilken type vi skal ha enda, men vi kjøper nok ialfall ferdigmalte tror jeg. Blir mye ekstra jobb å begynne å male de, også er jo ikke maling gratis heller akkurat. Også synes jeg fargen på denne (Moldau mørk) benkeplaten fra byggmakker var fin, tror den vil passe fint til gulvene vi vil ha også:)

Ingen kommentarer: